úterý 30. prosince 2014

Recenze: Anna - Krok za krokem do nového života

Anna - Krok za krokem do nového životaNázev: Anna - Krok za krokem do nového života (z orig. Anna Schritt für Schritt ins neue Leben)
Autor: Justus Pfaue
Nakladatelství: CooBoo
Série: 1. díl
Anotace: Anna se touží stát primabalerínou. Ale po těžké autonehodě ochrne a šance na velkou taneční kariéru jsou ty tam. Vypadá to, že už nemá proč žít, bez baletu nevidí v uzdravení žádný smysl. Pak se však dostane do sanatoria, pozná Rainera, prima kluka na vozíku, který jí vlije novou energii do žil. Krok za krokem se Anna vrací do života a na pódium, kde se jí díky talentu otevírají netušené obzory. Brzo se však bude muset rozhodnout. Balet, nebo láska? Co je důležitější?

Anna se snaží stát se primabalerínou. Chodí taky do taneční školy. Ale stačí jen pouhá autonehoda a vše je v tahu. V nemocnici se seznámí s fajn klukem Rainerem, který se jí snaží pomoci a dostat ji zpátky na nohy. Ona však neustupuje myšlence, že možná skončí tak jako on - na vozíčku.

Tuhle knihu jsem si chtěla přečíst, protože má krásnou obálku a uvažovala jsem o něčem na oddech. Tenhle příběh vás hned zatáhne do děje a snadně se to čte. Do 3/4 knihy bylo vše okay a já si už myslela, že knihu ohodnotím něčím mezi 3 až 4 hvězdičkami. Omyl. Příběh začal přeskakovat o několik let později a já se v tom snadno ztrácela, příště by stačil pouhý nápis: O dva roky později. Ale to by nebyla ta příčina. Vše mi už připadalo přitažené za vlasy. Autor už asi nevěděl, co psát, tak se rozhodl udělat několik zvratů, které byly většinou předvídatelné.

Anna Pelzerová byla příšerně tvrdohlavá a její cílevědomost to někdy zachraňovala. Už tolikrát jsem měla chuť s tou knihou prásknout, ale řekla jsem si: klid, skoro konec knihy, to dáš ne? Zajímavé je, že i její rodina se podílela na příběhu z jejich strany. Annin otec, Stefan, pak jeho syn Phillip a manželka Ute. Nejvíce je tu zmíněno o Stefanovi a jeho obavami o svou dcerku. Ano, i ten mi čas od času lezl na nervy - jeho chování bylo občas dětinské. O ostatních nemám co říci, protože moc prostoru na ně zas tak tolik nebylo. A jako poslední je tu Rainer, který doslova Annu dokopal k tomu, aby nikdy neztrácela naději. To se mi na něm líbilo, jak se choval, když byl přeci na vozíčku. Vtipné scénky byly asi nej :)

Uff, řekla jsem si, že když tato kniha bude mít srdcervoucí konec, tuhle knihu ohodnotím průměrem (3 hvězdičky). Ale tak se hold nestalo. Proto dávám 2 hvězdičky - jednu za dobrý námět a druhou za dobré počteníčko. Mimochodem, zjistila jsem, že existuje i seriál. Nevím jistě, že bych si ho s radostí pustila, ale mohlo by to být zajímavý O.o

Obálka
Tato obálka byla jedna z důvodů, proč tu knihu jsem si chtěla přečíst. Anna není moc známa kniha/série, a když se vydá, má neustála tu stejnou originální obálku. Je to velká škoda.